NAPĘDY DO DZWONÓW – UNIBELL II
dzwon napędzany silnikiem liniowym steruje się sam z taką częstotliwością na którą mu pozwala jego ciężar i budowa zawieszenia co umożliwia prawidłowe równomierne bicie serca dzwonu;
przedłużone jest „życie” dzwonu przez dokładne ustawienie kąta wychylenia, a tym samym siły uderzenia serca;
siła wyindukowana poprzez pole magnetyczne działa w sposób bardzo łagodny, nie powoduje targnięć, gwałtownych przyspieszeń;
nie posiada żadnych układów korbowych, kół, pasów, łańcuchów psujących wygląd architektoniczny dzwonnicy;
nie ma trwałego połączenia między napędem, a dzwonem co w przypadkach braku zasilania umożliwia ręczne dzwonienie czego nie posiadają inne rozwiązania;
jest bardzo oszczędny pod względem pobieranej mocy, nie powoduje gwałtownych jej zmian przy rozruchu i hamowaniu, iskrzeń i zakłóceń radioelektrycznych przy zastosowaniu układów tyrystorowych;
spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa przeciwpożarowego, może pracować blisko elementów łatwopalnych (np. sucha drewniana konstrukcja dzwonnicy) gdyż obudowa silnika zalana jest niepalną żywica epoksydową, a wewnątrz znajduje się czujnik termiczny automatycznie wyłączający silnik przy nadmiernym nagrzaniu;
elementy napędu nie wymagają praktycznie żadnej konserwacji;